بازدید از موزه اتحاد دبی با معماری بی نظیر

آژانس هواپیمایی گیلدا پرواز ایرانیان: موزه اتحاد دبی یکی از جالب ‌توجه ‌ترین جاهای دیدنی دبی در امارات متحده عربی به شمار می ‌رود. این موزه در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد و در مساحتی بیش از ۲۶ هزار مترمربع ساخته شده است. این موزه به تاریخچه، فرهنگ و شکل ‌گیری امارات متحده عربی پرداخته و نشان‌ دهنده توسعه و پیشرفت این کشور در دهه ‌های اخیر است. در صورتی که قصد سفر به دبی را دارید به شما پیشنهاد می کنیم حتما سری به این موزه بزنید. با ما همراه باشید تا در این مطلب از مجله گردشگری آژانس هواپیمایی گیلدا پرواز ایرانیان به معرفی موزه اتحاد دبی بپردازیم.

معرفی موزه اتحاد دبی

موزه اتحاد دبی یک موزه تاریخی است که به حفظ و نمایش میراث امارات متحده عربی در زمینه ‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی و نظامی اختصاص دارد. این موزه در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد و در همان مکان تاریخی خانه اتحادیه واقع شده است، همان مکانی که قانون اساسی در سال ۱۹۷۱ به امضا رسید. همچنین این موزه به شکل ‌گیری و توسعه امارات متحده عربی پرداخته و نشان ‌دهنده تغییرات و چالش‌ هایی است که این کشور در دوران قبل و بعد از اتحاد با آن روبرو شده است. این موزه همچنین به زندگی، فعالیت‌ ها و رویدادهای سران هفت امارت کشور پرداخته و نقش آن‌ ها در تاریخ ملی را برجسته می ‌کند.

بخش های مختلف موزه اتحاد دبی

این موزه دارای هشت غرفه است که هر یک به بخشی از تاریخچه امارات مربوط می ‌شود. غرف ه‌ها عبارتند از: باغ درخت اتحاد، بذرهای اتحاد، مسیر اتحاد، جلسات تاریخ ساز، بندانگشت ‌های تاریخ، قانون اساسی، لحظات تاریخ ساز و رویدادهای جشن. در هر غرفه، فیلم ‌های مستند، نقشه ‌های تعاملی، جدول زمانی، ویترین ‌های تصویری، راهنمای تعاملی، گذرنامه‌ های قدیمی، آثار باستانی شخصی و سند تاریخی قانون اساسی را مشاهده خواهید کرد. این موزه همچنین دارای سالن نمایش، فضای رویداد، کافه هینت، تالار گالری ‌های موقت، کتابخانه، کلاس‌ آموزشی و فروشگاه هدیه است.

معرفی غرفه های موزه اتحاد دبی

موزه اتحاد دبی یک موزه تاریخی است که به شکل ‌گیری و توسعه امارات متحده عربی پرداخته و نشان ‌دهنده تغییرات و چالش ‌هایی است که این کشور در دوران قبل و بعد از اتحاد با آن روبرو شده است. این موزه همچنین به زندگی، فعالیت ‌ها و رویدادهای سران هفت امارت کشور پرداخته و نقش آن‌ ها در تاریخ ملی را برجسته می ‌کند. این موزه دارای هشت غرفه است که هر یک به بخشی از تاریخچه امارات مربوط می ‌شود. :

چه غرفه های موزه اتحاد دبی وجود دارد؟

  • باغ درخت اتحاد: یک فضای سبز با درختان نخل و گل‌ های رنگین که نماد همبستگی و همدلی بین امارات است.
  • بذرهای اتحاد: یک فضای نمایش با صفحات تعاملی که نشان‌ دهنده شرایط جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قبل از اتحاد است.
  • مسیر اتحاد: یک فضای گالری با جدول زمانی، نقشه ‌ها، عکس ‌ها و فیلم‌ های مستند که نشان ‌دهنده رویدادهای کلیدی تاریخی قبل و بعد از اتحاد است.
  • جلسات تاریخ ساز: یک فضای بازسازی شده با صدا، نور و حرکت که نشان ‌دهنده جلسات بین زاید بن سلطان آل نهیان و راشد بن سعید آل مکتوم است که منجر به تصمیم برای تشکیل اتحاد شد.
  • بندانگشت‌ های تاریخ: یک فضای نمایش با صفحات تعاملی که نشان‌ دهنده شخصیت، خصوصیات و دستاوردهای سران هفت امارت است.
  • قانون اساسی: یک فضای نمایش با صفحات تعاملی که نشان ‌دهنده مراحل تدوین، تصویب و امضاء قانون اساسی است. در این فضا، سند قانون اساسی به صورت الکترونیک قابل مشاهده است.
  • لحظات تاریخ ساز: یک فضای نمایش با صفحات تعاملی که نشان‌دهنده لحظات و چالش ‌های مهم بیعت بنیانگذاران قبل از سال ۱۹۷۱ است. در این فضا، می‌ توانید شاهد صحنه‌ هایی از مذاکرات، توافقات، اختلافات و تصمیمات حیاتی باشید که منجر به تشکیل اتحاد شد.
  • جشن ملت: یک فضای گالری باز از جشن ملت تازه بنیان شده. در این فضا، می ‌توانید شاهد صحنه ‌هایی از مراسم رسمی، شادی عمومی، رسانه ‌ها و نظرات جهانی درباره اتحاد باشید. همچنین، می‌ توانید عکس‌ ها و فیلم ‌های خود را با پرچم امارات به اشتراک بگذارید.

    معماری موزه اتحاد دبی

    بنای موزه اتحاد با ظاهر مدرن و منحنی ‌های سهمی ‌شکل خود نگاه ‌ها را جلب می ‌کند. در طراحی بنا المان ‌های معنا داری به‌کار رفته است؛ به‌عنوان مثال هفت ستون بنا یادآور خودکارهایی هستند که با آن ‌ها توافقنامه اتحاد امضا شد و هر یک در دست یکی از سران هفت امارت کشور بود. بخش اعظم این موزه زیر زمین قرار دارد که شامل گالری ‌های دائمی و موقت، سالن‌ های نمایش، فضای رویدادها و بخش بایگانی می ‌شود. در موزه اتحاد می ‌توانید سند تاریخی ۱۹۷۱ مبنی بر شکل‌گیری امارات متحده عربی را ببینید و درباره زندگی، فعالیت ‌ها و رویدادهای سران هفت امارت کشور آموخت.

    سات کاری موزه اتحاد دبی

    برای بازدید از موزه اتحاد، بلیط ورود به قیمت ۲۵ درهم برای بزرگسالان، ۱۰ درهم برای دانش ‌آموزان لازم است همچنین ورودی برای کودکان رایگان است. ساعات کار موزه از ۱۰ صبح تا ۸ شب است. برای دسترسی به موزه، می‌ توانید از خودرو شخصی، تاکسی، مترو یا اتوبوس استفاده کنید. نزدیک ‌ترین ایستگاه‌ های مترو به موزه، الجافلیه، مرکز تجارت جهانی و برج‌‌ های امارات هستند.

    راه های دسترسی به موزه اتحاد دبی

    برای رسیدن به موزه اتحاد دبی، راه‌ های مختلفی وجود دارد. شما می ‌توانید از خودرو شخصی، تاکسی، مترو یا اتوبوس استفاده کنید. اگر از خودرو شخصی استفاده می‌ کنید، می ‌توانید از جاده جمیرا در امتداد مسیر D94 به موزه برسید. پارکینگ رایگان در موزه وجود دارد. اگر از تاکسی استفاده می‌ کنید، می ‌توانید به راننده بگویید که شما را به خانه اتحادیه در جاده جمیرا ببرد. هزینه تاکسی بستگی به نقطه شروع سفر شما دارد.

    اگر از مترو استفاده می ‌کنید، می ‌توانید از خط قرمز به ایستگاه الجافلیه، مرکز تجارت جهانی یا برج‌‌ های امارات بروید. این ایستگاه ‌ها نزدیک ‌ترین ایستگاه‌ های مترو به موزه هستند. سپس می ‌توانید با پیاده روی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یا با تاکسی ۵ تا ۱۰ دقیقه به موزه برسید. اگر از اتوبوس استفاده می ‌کنید، می ‌توانید با خط C10 به ایستگاه Inok Al Ziyafah بروید. این ایستگاه نزدیک ‌ترین ایستگاه اتوبوس به موزه است. سپس می ‌توانید با پیاده روی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به موزه برسید.

    جمع بندی موزه اتحاد دبی

    موزه اتحاد یک موزه مدرن و تعاملی است که با استفاده از فناوری ‌های پیشرفته، تجربه ‌ای جذاب و آموزنده را برای بازدیدکنندگان فراهم می ‌کند. این موزه به نحوی طراحی شده است که بازدید کنندگان را به سفری در زمان دعوت کند و آن‌ ها را شاهد تحولات و رویدادهای تاریخی کشور کند .موزه اتحاد یک موزه ملی است که هدف آن حفظ و ارتقای هویت ملی و فرهنگ امارات است. این موزه به نقش بنیانگذاران و رهبران امارات در تاریخ ملی توجه دارد و آثار و خاطرات آن ‌ها را نگهداری و نشان می ‌دهد.