توسعه گردشگری دبی این بار با افتتاح موزه توهمات دبی

موزه توهمات دبی شما را وادار به توهم می کند!

 آژانس هواپیمایی گیلدا پرواز ایرانیان: موزه ای به نام موزه توهم که قرار است در بیست و یکم شهریور در دبی افتتاح شود و در نوع خود تا حدی جدید و برای دبی یک جاذبه گردشگری چالش برانگیز و البته متمایز نسبت به سایر جاذبه های گردشگری این شهر می باشد. البته این نوع موزه قبلا نیز در چندین کشور جهان برگزار شده بود. در ادامه باآژانس هواپیمایی گیلدا پرواز ایرانیان همراه باشید تا سایر موارد مرتبط با موزه توهمات دبی را بررسی کنیم.

بر اساس گزارش های منتشر شده از این رویداد مهم، یک ابر جاذبه گردشگری در تاریخ دوازدهم سپتامبر مصادف با ۲۱ ام شهریور ماه در دبی افتتاح خواهد شد که بازدید کنندکان از آن می توانند با ورود به این چرخ گردون گیج کننده، تجربه ای متفاوت و منحصر به فردی را تجربه کنند. خلیج تایمز در گزارشی که در این زمینه منتشر کرده است، خاطر نشان می کند: این موزه قرار است در تاریخ دوازدهم سپتامبر (۲۱ شهریور ۱۳۹۷) و در نزدیکی خور دبی (Dubai Creek) و در بخش توسعه ال سیف (Al Seef) افتتاح گردد، به گونه ای که بزرگ ترین مجموعه خطاهای دید (توهمات نوری) را شامل می شود و در این موزه توهمات جهانی و خانه ۸۰ نمایشگاه در همه اندازه ها و شکل های متفاوت می باشد.

این نوع موزه که اولین بار در پایتخت کشور کرواسی یعنی شهر زاگرب با مفهوم و تصور کلی موزه توهمات در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد، تا به حال در کشورهای دیگری از قبیل آلمان، اتریش، مالزی، عمان و چند کشور دیگر، توسعه یافته است. در ادامه این گزارش که با توضیحات واروارا اسویکیوا (Varvara Svischeva)، مدیر این موزه همراه شده، آمده است که: نمایشگاه های این موزه با دقت و حساسیت زیادی انتخاب شده اند تا برای گردشگران و همچنین ساکنان این شهر بیشترین جذابیت را به همراه داشته باشد.

او نیز در خصوص نحوه و چگونگی ایجاد توهم و به چالش کشیدن منطق انسان در موزه توهمات دبی اینگونه می گوید که: در واقع مغز انسان یک ابر کامپیوتر شگفت انگیز است که واقعیت را در یک فرآیند استادانه به همراه جزئیات و با جمع آوری اطلاعات از حواس پنج گانه، دریافت و تحلیل می کند. ذهن با روبرو شدن با توهمات و خیالات به همراه ترکیب بعضی از جزئیات و حذف برخی از آن ها، یک تجربه حسی را خلق می کند که منطق را با چالش همراه می کند، به گونه ای که دیدن پاسخ های مردم به نمایشگاه های موزه توهمات، همیشه باورنکردنی و در تمام دنیا، این واکنش ها یکسان است.

اگرچه هنوز بخش ها و فرآیند های کامل این موزه رونمایی نشده است ولی از شواهد اینگونه بر می آید که موزه توهمات دبی شامل یک تونل گردابه ای با سیلندر چرخان می باشد و به طریقی ذهن آدمی را فریب می دهد که گویی زمین زیر پایتان در حال تغییر مکان است. اتاق ایمز (Ames Room) نیز این امکان را برای مهمانان فراهم می کند تا با توجه به موقعیت شان، خود را در اندازه های متفاوت ببینند. قیمت بلیط این موزه برای افراد بزرگسال، ۸۰ درهم امارات متحده عربی و یا معادل آن یعنی ۲۱٫۷ دلار و برای کودکان نیز ۶۰ درهم یا ۱۶٫۳ دلار می باشد.