موزه آینده دبی، زیباترین ساختمان جهان افتتاح شد!

موزه آینده دبی

آژانس هواپیمایی گیلدا پرواز ایرانیان: موزه آینده دبی یکی از هزاران جاذبه گردشگری و توریستی است که در دبی ساخته شده تا مسافران زیادی را جذب این شهر کرده و همچنین فرهنگ و علم دبی را هم به نمایش بگذارد. طراحی این موزه به قدری زیبا بوده که توانسته به عنوان یکی از زیباترین ساختمان‌های جهان در تاریخ ثبت شده و توجهات زیادی را به خود جلب کند. اگر شما هم قصد سفر به دبی را داشته یا این که می‌خواهید درباره این موزه اطلاعات بیشتری داشته باشید، ادامه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری آژانس هواپیمایی گیلدا پرواز ایرانیان قصد داریم تا یکی از زیباترین موزه‌های جهان، یعنی موزه آینده دبی را به شما معرفی کنیم.

معرفی کلی موزه آینده دبی

این موزه که در فوریه سال ۲۰۲۲ افتتاح و درب‌های آن رو به مسافران باز شد، یکی از بهترین و زیباترین ساختمان‌ها و بناهایی بوده که دبی تاکنون ساخته است. هدف اصلی ساخت این موزه این بوده است که به تمامی بازدید کنندگان یک ایده کلی از آینده احتمالی دنیا بدهد. این ساختمان در کل ۷۸ متر ارتفاع داشته و در یکی از بهترین مناطق دبی ساخته شده ست. سازندگان این بنا برای طراحی داخلی آن از برخی از تکنولوژی‌های پیشرفته روز دنیا استفاده کرده‌اند تا آثار هنری بسیار مدرنی را به نمایش بگذارند.

برخلاف سایر موزه‌های دنیا که نمادها و وسایلی از گذشتگان را به نمایش می‌گذارند، موزه آینده دبی با این هدف ساخته شده است تا آینده را به بازدیدکنندگان نشان بدهد. پس از افتتاح این موزه در ۲۲ فوریه سال ۲۰۲۲، این موزه هر روزه بازدیدکنندگان بسیاری داشته است. مردم از سراسر دنیا به این بنای زیبا در دبی سری زده و تنها با خرید یک بلیت، می‌توانند در آینده‌ای احتمال قدم بزنند. این موزه بخش‌های مختلف و بسیار جالبی داشته که در ادامه این مطلب به آن‌ها اشاره خواهد شد.

طراحی موزه آینده دبی نماد چیست؟

طراحی ساختمان موزه آینده دبی به‌هیچ‌عنوان شبیه هیچ ساختمان دیگری نیست. روی این ساختمان را روکش فولادی ضدزنگ زده و آن را جوری ساخته‌اند تا حتی طراحی آن هم نمادی از آینده ساختمان‌های دنیا باشد. طراحان این موزه، بنای آن را به صورتی طراحی کرده‌اند که نماد پیشرفت ساختمان‌ها در آینده بوده و نشان دهد که تمامی ساختمان‌ها در آینده‌ای نه‌چندان دور تغییر فرم پیدا کرده و به اشکال گوناگونی درمی‌آیند؛ بنابراین در یک نتیجه‌گیری کلی می‌توان گفت که حتی قبل از خرید بلیت موزه آینده دبی و تنها با نگاه‌کردن به آن می‌توانید به آینده قدم بگذارید.

موقعیت مکانی و نحوه دسترسی به موزه آینده دبی

مکان اصلی و دقیق موزه آینده دبی، درست در جلوی ساختمان جمیرا امارات است. این موزه در یکی از مهم‌ترین خیابان‌های دبی، یعنی خیابان شیخ زائد ساخته شده است. از جایی که این منطقه یکی از مهم‌ترین مناطق دبی محسوب می‌شود، راه‌های دسترسی زیادی برای رسیدن به آن وجود دارد. اما یکی از بهترین راه‌های دسترسی به آن با استفاده از مترو دبی است. افراد می‌توانند سوار خط قرمز مترو دبی شده و به راحتی در ایستگاه ساختمان جمیرا امارات پیاده شوند.

پس از آن با کمی پیاده‌روی می‌توان به موزه آینده دبی رسید. برخی از راه‌های دیگر برای رسیدن به این ساختمان، استفاده از اتوبوس، تاکسی یا خودروهای شخصی است. در این موزه یک پارکینگ با ظرفیت محدود وجود داشته و مسافرانی که با خودروی خود به این موزه آمده‌اند می‌توانند خودروی خود را در آن پارک کنند. برای استفاده از پارکینگ باید حتماً بلیط موزه تهیه شده باشد. برای هر ساعتی که خودروی خود را در این پارکینگ پارک کرده‌اید، باید ۱۰ درهم پرداخت کنید.

امکانات موزه آینده دبی

در بخش پیش به این موضوع اشاره کردیم که موزه آینده دبی یک پارکینگ اختصاصی برای مسافران خود دارد. اما دیگر امکاناتی هم در این موزه وجود داشته که شاید بد نباشد اشاره کوچکی به آن‌ها شود. در این موزه سرویس بهداشتی بزرگ و تمیز برای تمامی بازدیدکنندگان وجود دارد. اتاق‌های نماز مجهزی هم برای بازدیدکنندگان طراحی شده است تا در صورت بازدید در هنگام اذان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. در این موزه وای‌فای رایگان هم برای تمامی بازدیدکنندگان وجود داشته که می‌توانند به‌محض ورود به ساختمان رمز عبور آن را از کارکنان دریافت کنند. ناگفته نماند که این موزه کاملاً برای افراد معلول مناسب بوده و ویلچرهایی برای راحتی آن‌ها هم تهیه شده است.

بخش های داخلی موزه آینده دبی

موزه آینده دبی در کل ۵ طبقه اصلی داشته که این طبقه‌ها برای نمایش و بخش‌های اصلی هستند. دو طبقه دیگر یعنی طبقه P3 و طبقه ۷ این موزه سالن‌های نمایشی هستند که برای مراسم‌های مختلف و اختصاصی اجاره می‌شوند. طبقه اصلی یا همکف این موزه هم مخصوص لابی و پذیرش مسافران است. در اطراف موزه هم باغ‌های بسیاری وجود داشته که مسافران می‌توانند قبل یا بعد از بازدید از موزه، در آن‌ها استراحت کنند. طبقه اول موزه آینده دبی کاملاً مخصوص کودکان بوده و نام آن هم قهرمانان آینده است. در این طبقه کودکان می‌توانند از وسایل بازی بسیاری دیدن کرده و با آینده جهان در دنیای کودکانه خود آشنا شوند. بازدید از این طبقه برای کودکان می‌تواند بسیار مفید واقع شده و خلاقیت آن‌ها را درباره آینده پرورش بدهد.

بخش‌های نمایش اصلی موزه آینده دبی هیچ‌وقت تم ثابتی نداشته و مدام در حال تغییر هستند. طراحان و کارمندانی که در این موزه کار می‌کنند، باتوجه‌به ایده‌هایی که گرفته‌اند، تم و فضای موزه را به طور مستمر تغییر می‌دهند. به همین دلیل این موزه برای تمامی افراد، حتی کسانی که یک بار از آن بازدید کرده‌اند می‌تواند جدید باشد.

حقایقی جالب درباره موزه آینده دبی

اکنون که با یک سری اطلاعات کلی درباره موزه آینده دبی آشنا شدیم، شاید بد نباشد که یک سری دانستنی‌ها و حقایق جالب درباره آن را هم مرور کنید. در ادامه این بخش برخی از این حقایق جالب و خواندنی برای شما ارائه شده‌اند.

  • طراحی کلی ساختمان موزه آینده دبی از فنگ شوی چینی الهام گرفته است
  • این موزه در لیست ۱۴ مورد از بهترین موزه های جهان قرار دارد
  • تمامی طراحی این موزه با خطاطی زیبای عربی پوشیده شده است
  • طراحی ساختمان و سازه هایی که در این ساختمان استفاده شده اند همگی با محیط زیست سازگار هستند
  • در کل ساختمان حتی از یک ستون ایستاده هم استفاده نشده است
  • بخش‌های مختلف این موزه تنها برای بازدید نبوده و افراد می‌توانند در این تجربیات نقش فعال داشته و بسیاری از تجربیات را به طور کاملاً واضح لمس کنند
  • این موزه سازمان اصلی مغزهای متفکر عرب است

در ضمن این نکته هم فراموش نشود که طراحی ساختمان این موزه به‌قدری خاص و زیبا بوده که توانسته به یک برند تبدیل شود. مجسمه‌ها و لوازم تزئینی زیادی در دبی با طراحی این ساختمان ساخته شده و یکی از سوغات اصلی دبی محسوب می‌شوند.

قوانین و هزینه های مربوط به موزه آینده دبی

علاوه بر آشنایی با موزه آینده دبی، ساختار، بخش‌های مختلف و همچنین موقعیت مکانی آن، بهتر است که افراد با قوانین مربوط به بازدید از این موزه هم آشنایی داشته باشند. در همین راستا در ادامه این بخش برخی از مهم‌ترین قوانین و هزینه‌های مربوط به موزه آینده دبی را برای علاقه‌مندان به بازدید از آن ارائه کرده‌ایم.

تهیه بلیط موزه آینده

در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که موزه دبی یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین موزه‌های جهان بوده و در تمامی طول سال بازدیدکنندگان زیادی دارد؛ بنابراین امکان این که هنگام بازدید بتوانید بلیت تهیه کنید عملاً وجود ندارد. برنامه‌های موزه آینده در سانس‌ها و ساعت‌های خاصی برگزار شده و تعداد بازدیدکنندگان محدودی را هم پذیرش می‌کنند. در همین راستا بهترین کار این است که افراد پیش از بازدید از این موزه، حتماً به‌صورت آنلاین بلیت آن را تهیه کرده باشند.

تمامی افرادی که برای بازدید از این موزه آمده‌اند می‌توانند خوراکی و غذا همراه خود داشته باشند. خانواده‌ها یا بازدیدکنندگان به‌طورکلی می‌توانند در باغ و محوطه خارجی این موزه از غذای خود لذت برده و در طبقه مخصوص کودکان هم یک سری خوراکی‌های مجاز را همراه داشته باشند. اما به همراه داشتن غذا و خوراکی در طبقه‌های نمایش اصلی اکیداً ممنوع است.

در کل مجموعه کارکنان و پرسنلی وجود دارند که می‌توانند بازدیدکنندگان را راهنمایی کرده و درباره هر بخش و موضوع آن برای آن‌ها توضیح بدهند. مسافرانی که به این موزه آمده‌اند هم می‌توانند به تنهایی از موزه بازدید کرده و هم می‌توانند از تورهای بازدید از موزه آینده کمک بگیرند. در صورتی که با تور به دبی رفته باشند هم خود تور لیدر اصلی می‌تواند آن‌ها را راهنمایی کند.

عکاسی و فیلم برداری

عکاسی و فیلم برداری در موزه آینده دبی آزاد بوده و تا وقتی که عکس و فیلم برای استفاده شخصی باشد منعی ندارد. در صورتی که افراد از این عکس و فیلم‌ها برای تبلیغات استفاده کنند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. تنها باید به یاد داشت که هنگام عکس برداری یا فیلم برداری از این موزه، فلش دوربین باید خاموش باشد. در برخی از بخش‌ها مانند گالری‌های هنری ممکن است عکس برداری ممنوع باشد. مسافران باید حتماً پیش از انجام این کار از پرسنل سؤال بپرسند.

هزینه ورودی به موزه آینده دبی برای بازدید از سالن‌های اصلی ۱۴۵ درهم برای افراد معمولی است. افراد بالای ۶۰ سال، معلولین و کودکان زیر ۳ سال می‌توانند به‌صورت رایگان از این موزه بازدید کنند. البته این موضوع را باید به‌خاطر داشت که مراسم‌ها و رویدادهایی که در موزه آینده دبی برگزار می‌شوند ممکن است هزینه ورودی جداگانه‌ای داشته باشند؛ بنابراین اگر قصد دارید تا از این رویدادها دیدن کنید، حتماً درباره بلیت ورودی آن‌ها پرس و جو کنید.

سفر به دبی و بازدید از موزه آینده با آژانس هواپیمایی گیلدا پرواز ایرانیان

در این مطلب سفری به موزه آینده دبی، یکی از زیباترین و مهم‌ترین موزه‌های جهان داشتیم. در حال حاضر مدت زمان زیادی از افتتاح این موزه نگذشته است. اما در همین مدت کوتاه هم موزه آینده دبی توانسته تبدیل به یکی از مهم ترین و بزرگترین جاذبه های گردشگری دبی شود.

موزه آینده دبی بخش‌های جالب و دیدنی بسیاری داشته و یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی محسوب می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود که مسافران دبی، به هیچ عنوان بازدید از این موزه را از دست ندهند. اگر قصد دارید به دبی سفر کرده و از این موزه خاص و زیبا دیدن کنید می‌توانید برای تهیه بلیت موزه، تهیه بلیت هواپیما، رزرو هتل یا ثبت‌نام در تورهای سفر به دبی با کارشناسان ما در تماس باشید. برای شناخت بیشتر دبی هم سایر مطالب آژانس هواپیمایی گیلدا پرواز ایرانیان را از دست ندهید.