موزه سکه دبی؛ سفری به دنیای سکه ها!

آژانس هواپیمایی گیلدا پرواز ایرانیان: موزه سکه دبی کجا قرار دارد؟ بر هیچ‌کس پوشیده نیست که شهر دبی یکی از برترین و معروف‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است. شهری که هر آنچه را که فکرش را کنید در خود جای داده تا همه با خاطرات خوش و باورنکردنی آن را ترک کنند. بله، دبی ویژگی‌های خاصی دارد، خصوصیاتی که به آن کمک می‌کند تا یکی از مهمترین مقاصد توریستی در منطقه و جهان باشد و این ویژگی وجود مکان‌های گردشگری فراوانی است که ارزش دیدن را دارند.

درباره موزه سکه شناسی در دبی

موزه سکه شناسی در سال 2004 به روی بازدیدکنندگان و گردشگران باز شد. این موزه به عنوان موزه ارز در دبی نیز شناخته می‌شود، زیرا بازدیدکنندگان قرار است سکه‌هایی را ببینند که به دوره‌های مختلف تاریخی و همچنین بیش 470 سکه مختلف و کمیاب برمی‌گردد. یعنی قرار نیست فقط سکه‌های عربی ببینید و از هر کجای دنیا انواع سکه‌ها را خواهید شناخت.

در واقع، این موزه فرصتی برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد سکه‌هایی است که در دبی و مناطق اطراف آن در گردش بوده است و ارتباط سیستم پولی با امپراتوری بریتانیا، هند و کشورهای منطقه قبل از استقلال و تشکیل دولت اتحادیه را نشان می‌دهد.

چیزی که موزه را متمایز و جالب می‌کند، نحوه نمایش سکه‌ها است. زیرا موزه شامل بخش‌های ویژه‌ای است که برای هر سکه یک صفحه نمایش بزرگ قرار داده‌اند. همچنین صفحه‌های لمسی با لیست‌های الکترونیکی کشویی که حاوی اطلاعات دقیق در مورد هر سکه از نظر شکل هستند. اندازه، فلز، روش و تاریخ ضرب و عبارات نوشته شده بر روی آن و نقشه‌ها و اشکال موجود از آن‌ها بر روی این صفحه نمایش قرار داده شده تا شما به خوبی از گذشته و اطلاعات هر کدام آگاه شوید.

بهترین فعالیت ها در موزه سکه دبی

بازدید از موزه سکه شناسی دبی فرصت مناسبی برای مشاهده بیش از 470 قطعه سکه کمیاب است که در دوره‌های مختلف تاریخی که در دبی و منطقه رایج بوده و مورد استفاده قرار می‌گرفتند. علاوه بر آن از ارتباط نزدیک بین سیستم پولی این کشور با امپراتوری بریتانیا، هند و کشورهای منطقه قبل از استقلال مطلع خواهید شد. ترتیب قرارگیری، توضیح و فضای موزه به گونه‌ای است که می‌تواند برای ساعت‌ها شما را مشغول نگه دارد و از موزه‌گردی خسته نشوید.

این موزه دارای 8 اتاق مجزا و دیدنی است که شما را به دیدن بخش‌های جذاب و دنیای دیدنی سکه‌ها می‌برد.

سکه های موزه سکه شناسی دبی

موزه سکه دبی شامل دو طبقه است و در ساخت آن از سنگ مرجان، گچ، چوب صندل، شاخه و تنه درختان خرما و چوب ساج استفاده شده است. پس شما قدم در یکی از خانه‌های قدیمی اماراتی می‌گذارید تا حس و حالتان دقیقا همانند زمان‌های گذشته و زمانی که از این سکه‌ها استفاده می‌کردند، باشد.

این موزه همچنین شامل 8 اتاق اصلی است. اتاق‌هایی که عبارت‌اند از:

اتاق اول: اطلاعات مربوط به تاریخچه پول را نمایش می‌دهد.

اتاق دوم: شامل 16 قطعه درهم عربی ساسانی است که در دوران خلافت راشدین و امویان در گردش بوده است.

اتاق سوم: دارای 64 قطعه دینار و درهم است که در خلافت اموی به گردش درآمده است.

 اتاق چهارم: 115 قطعه دینار و درهم که در خلافت عباسی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

اتاق پنجم: 45 سکه ضرب شده در مصر، شام و ترکیه را نشان می‌دهد.

 اتاق ششم: شامل 91 قطعه سکه ضرب شده در عراق و شام اسلامی است.

اتاق هفتم: شامل 22 سکه است که در شمال آفریقا و اندلس ضرب شده است.

اتاق هشتم: نمایش 102 قطعه سکه ضرب شده در شبه جزیره عربستان و امارات متحده عربی را شاهد خواهید بود.

هزینه ورودی موزه سکه شناسی

ورود به موزه سکه شناسی دبی رایگان و برای همه آزاد است و بنابراین می‌توان آن را در لیست تفریحات رایگان دبی قرار داد. اگر برای آن هزینه‌ای در نظر بگیرند، بسیار ناچیز خواهد بود. پس این موزه را در لیست دیدنی‌های خود در دبی بگنجانید.

آدرس موزه سکه شناسی دبی

موزه سکه دبی در منطقه تاریخی الفهیدی در بر دبی، به ویژه در نزدیکی دادگاه حاکم واقع شده است.